18 augusti 2024

Degerfors - Brage, Suprettan den 18 augusti 2021

Innan matchen spelades hölls två ceremonier, allsvenskan 100 år och sedan hedrandet av Tord Grip och starten av Tord Grip Academy Fund

Siffrorna i matchen, 1-1, pekar på en jämn match men den dominerades av Degerfors under större delen. Jag har tidigare kommenterat den svenska domarstandarden i olika sammanhang. I dag fick vi se en riktigt usel insats, den sämsta jag sett i år. Förspelet till Brages mål var en tydlig offside som linjedomaren släppte. Det är bara kolla filmen från matchen. Samma linjedomare som missade offside hånflinade åt Degerfors tränare efter matchen som enda svar på kritiken. Huvuddomaren dömde ut två gula kort till samma spelare utan att han blev utvisad !? Dessutom blundade han för en klar straff men tycktes gilla både maskningar och klängande, armdragningar mm. Jag vet inte hur många hundra, kanske tusen fotbollsmatcher jag fotograferat genom åren. Alltför ofta tvingas jag se undermåliga domare på planen, i dag var en sådan dag. VAR behövs i svensk fotboll!


























































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nyköping BIS - Degerfors IF, Svenska Cupen den 21 augusti 2024

 Det blev en regnig tillställning men en klar seger för Degerfors. 4-1 innebär att det röda-vita laget är klart för vårvinterns gruppspel 2025.