3 februari 2022

Promenad i Hammarby Sjöstad med en Iphone

 I dag tog jag en kort promenad i Hammarby Sjöstad utan en "riktig" kamera. Min Iphone fick följa med för att kunna värdera om den räcker till för att fotografera i låg fart med inriktning på landskap och en del närbilder. Jag är nöjd med resultatet och kan se en kraftig kvalitetsutveckling sedan min första Iphone för fjorton år sedan. Den går inte att använda som ersättning till mina kameror för sportfoto, men fungerar utmärkt exempelvis till porträtt och promenadfoto. Sen går det ju inte att se kvaliteten i detaljerna på bilder på webben, men de håller för större förstoringar än de komprimerade bilder som jag lägger ut här.






























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Djurgården - Göteborg, Svenska Cupen den 3 mars 2024

Matchen mellan Djurgården och Göteborg skulle bli avgörande för gruppsegern i Svenska Cupen. Matchen fick skjutas upp en halvtimme pga att b...