22 november 2020

Promenad runt Svindersviken, Kvarnholmen, Saltsjöqvarn till Hammarby sjöstad

I dag gick jag, hustrun och svägerskan en långpromenad i solen. Vi kunde konstatera att många var ute och att nästan alla följde rekommendationerna om att hålla avstånd. Enda gången det inte fungerade var när vi på stigen upp från Svindersviken mötte tre självupptagna mogna damer  i medelåldern åldern ivrigt samspråkande. Jag ställde mig vid sidan av stigen och tittade skarpt på dem, men ingen verkade notera det hela och den ena damen passerade mig på en halvmeters avstånd. Bakom dessa mötte jag en dam i 20-årsåldern på behörigt avstånd som bara skakade på huvudet i samförstånd. Däremot vek samtliga grupper med tonåringar undan, vilket gjorde att en av mina fördomar försvann. Omdöme och ansvarstagande är tydligen inte åldersberoende.













































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Djurgården - Göteborg, Svenska Cupen den 3 mars 2024

Matchen mellan Djurgården och Göteborg skulle bli avgörande för gruppsegern i Svenska Cupen. Matchen fick skjutas upp en halvtimme pga att b...